Phd pszichológus, egyetemi adjunktus, gyermekdramatista, videotréner

medgyesipatricia_retMotto: Ez most legyen egy olyan verseny, amikor megvárjuk egymást!
(ezt a mondatot egy három éves kislánytól tanultam)

Hálás vagyok, mert magánéletemben és a munkámban is megélhetem a család, a közösség megtartó erejét. Szeretnék olyan világban élni, ahol az emberek egymásért és nem egymás ellen dolgoznak. Bízom benne, hogy munkámmal hozzájárulhatok e cél eléréséhez. Tapasztalatom szerint minden ember, gyermek támogató kapcsolatokban képes a fejlődésre, változásra, növekedésre. A támogató kapcsolat alapelvei számomra:

Bízom benned, hogy Te is bízhass magadban és másokban.

Kíváncsi vagyok rád, szeretnélek megismerni, hogy Te is megismerhesd Önmagad és társaidat.

Elfogadlak, hogy elfogadhasd Önmagad és másokat.

 

FOGLALKOZÁSOK

Hangolódó 0-4 éves gyermekek és szüleik részére

A hangolódó „foglalkozások” célja a kölcsönös megértés támogatása.

Az élet első néhány évében a szülő és gyermeke között zajló kommunikációban a non verbális üzenetek dominálnak. A baba és a mama a születés-pontosabban a fogantatás- pillanatától kapcsolatban vannak és tanulják egymást. A kölcsönös megértés segíti a gördülékeny kommunikációt és a harmonikus kapcsolat kialakulását.

Játék vagy más mindennapi tevékenységek megfigyelésével, megbeszélésével közösen értelmezzük a gyermek viselkedését. A találkozások helye lehet a Bukfenc fejlesztő központ vagy a gyermek számára ismerős otthoni környezet is.

Együttműködő 2-8 éves gyermekek és szüleik részére

A foglalkozások célja a szülő és gyermek együttműködésének fejlesztése. Közös játék vagy más ismerős szituációk megfigyelése és megbeszélése révén gyakoroljuk a gyermek viselkedésének értelmezését és a hatékony szülői kommunikációt.

Az együttműködés akkor lehet kölcsönösen kielégítő, ha megéljük, hogy

  • meghallgatnak, megértenek és elfogadnak
  • érzéseink kifejezhetőek és elfogadhatóak
  • céljaink időnként elérhetőek

A hangolódó és együttműködő foglalkozásokon szívesen használok videotechnikát. Ez jelentheti a szülők által otthon készített felvételek megbeszélését vagy történhet úgy is, hogy előre megbeszélt szituációt rögzítek és a felvételt közösen visszanézve értelmezzük, tudatosítjuk a viselkedéses jelzéseket.

Videotréning

A videotréning egy hatékony módszer kommunikációs, együttműködési készségek fejlesztésére. Sikerrel alkalmazható szülő-gyermek, pedagógus – diák vagy más interakciós helyzetekben. A képi információ másképpen hat ránk, ezt hívjuk segítségül, ezzel dolgozunk. A videotréning során a kitűzött fejlődési cél érdekében felvételeket készítünk. A terapeuta/ tréner végignézi a rögzített szituációt és kiemeli belőle azokat a rövid epizódokat, melyeket a legfontosabbnak tart, majd ezeket a klienssel közösen megnézik és elemzik. A videotréning alapelve, hogy megtaláljuk magunkban az erőforrásokat, melyeket mozgósítani szeretnénk a változás beindításához. Ennek érdekében a felvételekből a jó pillanatokat nézzük vissza és ezekben a helyzetekben tudatosítjuk a kommunikációs folyamatokat.

Gyermekpszichodráma

A foglalkozásokon kilépünk a hétköznapokból és a gyermekek számára még jól ismert csodavilágba kerülünk. A csoportokban 6-8 hasonló korú gyermek két terapeutával dolgozik. Különböző bemelegítő technikák zenére mozgás, rajzolás, segítségével elővarázsoljuk kreativitásunkat, meséket írunk, azokat eljátsszuk. A gyerekek megélik, hogy számíthatnak egymásra. Egyéni fejlődésük mellett gyakorolják az együttműködést, a csoportban létezést. Megtapasztalják, hogy kölcsönösen szükségük van egymásra, tanulják a többiekre figyelést, mások elfogadását. A gyerekdrámát ajánljuk azoknak akik

  • nehezebben találnak barátokat,
  • gyakran érzik, hogy mások nem értik meg őket,
  • bátorodni szeretnének más gyerekek között és
  • mindnekinek, aki szereti a meséket, szeret játszani,
  • aki szívesen szerez új tapasztalatokat magáról