ayres

A szenzoros integráció az érzékszervektől érkező ingerek hasznos rendezése. Az agy szétválogatja és rendezi az ingereket, alapot teremtve ezzel a mindennemű tanuláshoz és viselkedésminta kialakításához. Ha az agy valami oknál fogva nem képes a megfelelő integrációra, akkor ez a tény könnyen válik későbbi tanulási és magatartási probléma forrásává. A szenzoros integráció lényegében tehát az ingereket rendező folyamat, mely során érzékelésből észlelés lesz.

A terápia nem kötött elemekből áll, hanem olyan izgalmas kihívások elé állítja a gyereket, amelyben ő maga megtalálja a saját megoldásait. A terapeuta pontos felmérés után, ismerve a gyereket, felkínál olyan, elsősorban mozgásos, taktilis „játék”-lehetőségeket, amiknek sikeres megoldása motiválja a gyereket az egyre bonyolultabb „feladatok” keresésére.

Kiknek javasolt:

  • hiperaktív
  • apraxiás (mozgástervezés-hiány)
  • diszpraxiás,(mozgástervezés-zavar)
  • diszlexiás
  • diszgráfiás
  • téri orientációs zavarral küzdő
  • figyelemzavaros
  • motiválatlan
  • hypotón
  • hypertón
  • poszturális (testtartási) zavaros
  • bilaterális integráció zavarával küzdő gyerekek számára.

Klinikai szakpszichológus is dolgozik a Kuckóban mozgásos pszichoterápiás keretben – DSzIT, azaz dinamikus szenzoros integrációs terápia keretében. (A DSzIT-ről bővebben a www.dszit.hu honlapon tájékozódhatnak.) Olyan esetekben eredményes ez a megközelítés, amikor idegrendszeri éretlenség és kapcsolati ok áll a gyermekek beilleszkedési, magatartási vagy tanulási nehézségeinek hátterében.

Életkor: 3-14 év.

Problematika: Fejlődésbeli elakadás, fejlődésbeli egyenetlenség, diszharmónia, érthetetlen viselkedés, “szétszórt elme”, alul teljesítés, testi tünetek, betegségek, mozgásos bizonytalanság illetve vakmerőség.