Iskolakezdéskor néhány dolgot elengedünk annak érdekében, hogy az új életperiódusban tovább tudjunk fejlődni szülőként és gyerekként egyaránt. Ha a szülő „el tudja engedni” azt a vélekedését, hogy gyermeke gyámoltalan kisgyerek, aki még önállótlan és gyenge, akkor ez a gyerekének is könnyebben megy. A mozgásos-játékos foglalkozásokon ahhoz az élményhez segítjük hozzá a gyerekeket, hogy átéljék valós képességeiket, felelősségüket saját cselekedeteikért, a szabályok fontosságát, az egymásra való figyelés, a közös tevékenység örömét.

Az iskolával belép a teljesítmény szerepe is a gyerekek életébe. Véleményünk szerint a jó teljesítőképességhez a tudatos erőfeszítés mellett az alkotó játék öröme is hozzátartozik.

Tartama: szeptembertől decemberig. Az első és utolsó alkalommal a szülőkkel konzultálunk. Februártól újabb alkalmak kezdődnek, és megállapodás szerint folytatható februártól májusig.

A foglalkozás kerete: DSZIT szemléletű kiscsoportos foglalkozás, gyógypedagógus – pszichológus kettős vezetéssel.

Korosztály: nagycsoportos óvodás és első osztályos gyerekek együtt.
Célok: önállóság, önkifejezés, bizalom, egymásra figyelés, társas együttműködés, kreativitás, problémamegoldás erősítése.