gyógypedagógus, mentálhigiénés szakember, Ayres-terapeuta, Szülő-csecsemő konzulens

nyahotiÖtgyermekes anyaként megtapasztaltam, hogy a gyerekek fejlődése mennyire törékeny dolog. Megtapasztaltam, hogy akaratunkon kívül olyan dolgok történnek már méhen belül, szülés közben vagy szülés után, melyek kisebb-nagyobb mértékben befolyásolják gyermekeink fejlődését, akár mozgását, akár értelmét vagy beszédét tekintve. Szülőként nehéz eldönteni, hol a határ, a „még belefér” és a már „fejlesztésre szorul” között. Ebben a nehéz döntésben szeretnék segítséget nyújtani a szülőknek, hogy közösen megtaláljuk a gyereknek legmegfelelőbb fejlesztést úgy, hogy egész személyiségét és a család lehetőségeit, helyzetét is figyelembe vesszük. Ezt a családközpontú szemléletet minden terápiás helyzetben fontosnak tartom.

1993-ban végeztem a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola oligo-szomato szakán. A választható tantárgyak-kollokviumok közül mindig a korai fejlesztést, korai mozgásfejlesztést választottam. Így kerültem közel a Katona-módszerhez, ami a korai fejlesztés alapja.

Tanfolyamok, továbbképzések, amiken részt vettem:

  • Dévény Anna-féle DSGM (1989–1991)
  • Mentálhigiéne szak (Testnevelési Egyetem, ma SOTE) (1994–1997)
  • Sindelar-Zsoldos óvodai és iskolás program (2001)
  • INPP („Mozgásfejlesztő program a késleltetett idegrendszeri fejlődésből fakadó tanulási és viselkedési problémák feloldására”) (2010)
  • AYRES-terápia (Magyarországon Dinamikus Szenzoros Integrációs Terápia, azaz DSzIT hívják) (2011-2013)
  • GMP, azaz beszédészlelés és beszédértés diagnosztikája és terápiája (2013)
  • Fejlesztőpedagógia (2013)
  • Integrált szülő-csecsemő konzultáció (2016) SOTE Mentálhigiéné szak